דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגבר החדש והגבר הישן 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 4184 פעמים ]

המהפכה המודרנית שינתה לחלוטין את פני המציאות הזוגית / מאת יואב ברנזון

 

 

הגבר הישן אינו לגיטימי יותר

 

דבר אחד ברור קרה בעשור האחרון: הגבר המאצ'ואיסטי, הכוחני, "הפראי, "הגברי", "החזק" ו"הגדול" - הגבר הזה ודמותו הכל כך מוכרת הפך בעשור האחרון לדמות מוקצית, שנואה, פסולה, לא לגיטימית לחלוטין ולעתים אף פלילית.

 

המהפכה המודרנית הקיאה מתוכה את דמותו הפרימיטיבית והדורסנית של הגבר "הקלאסי" הישן. אותה מהפכה יצרה והעלתה במקומו גבר חדש, שונה ואחר לחלוטין: גבר מעודכן, עדין, מתחשב, מרוסן, מאופק, רגיש, רך, תקשורתי, אכפתי, שיתופי ושיוויוני.

 

 

 

דור הגברים הקודם הולך ונעלם

 

כיום, יש אפס סובלנות או הכרה בגבר של פעם - הגבר שהיה "מלך" הבית, המפרנס העיקרי אם לא היחיד, בעל הכוח ובעל הדעה, הקובע והפוסק הסופי, הדמות האקטיבית שמשדרת עוצמה ומשמעת, הדמות שכולם יראים מפניה.

 

נכון, יש עדיין גברים כאלה. אבל רובם שייכים לדור הקודם. אט אט הם הולכים ונעלמים. המהפכה המודרנית אילצה אותם להסתלק מעמדות כוח, השפעה, שלטון ושררה, אם בצורה יפה ומכובדת ואם בצורה כואבת ואף משפטית.

 

 

 

זוגיות מודרנית - מהי בעצם?

 

בד בבד, נוצרה גם זוגיות מודרנית וחדשה. זוגיות זו אינה בשום פנים הזוגיות של פעם. זו אינה הזוגיות של הגבר המוביל והאישה הכנועה והפאסיבית. זו זוגיות חדשה ושיוויונית שבה האישה היא המנהלת והמובילה של מרבית התהליכים.

 

זו זוגיות שבה האישה היא מפרנסת, קובעת, אקטיבית, משפיעה, בולטת, מוחצנת, לוחמת ומתבטאת. לא עוד כניעות, פאסיביות, עדינות ורוך נשי מאולץ - המהפכה המודרנית הפכה את היוצרות ואיפשרה לראשונה לנשים להראות ולהתגאות בכוחן האמיתי.

  

 

 

הכוח עובר לנשים

 

למעשה, הכוח עבר מגברים לנשים. זו המשמעות הפשוטה והברורה ביותר של המהפכה המודרנית. גברים לומדים להסתגל למקומם החדש - מקום עדין, רגוע, נינוח ומפוייס יותר.

 

נשים לומדות לכבוש ולהתבסס במקומן החדש - מקום אקטיבי, מוביל, יציב, גאה, אחראי ונועז יותר. הגברים חזרו הביתה, הנשים יצאו החוצה. הגברים התרככו, הנשים התקשחו והפכו אסרטיביות ודעתניות יותר. זה גורם לתסכול ולבלבול רב בקרב גברים שעדיין מצפים מעצמם להיות "חזקים" וגדולים, דעתנים ומובילים - כשלמעשה המציאות הזוגית כבר לא מכריחה אותם להיות כאלה.

 

 

וטיפ לסיום: המהפכה המודרנית אינה תהליך זמני. אין עוד אפשרות לשוב אחורה על ימי הגבריות "הזוהרת". מעמדם של הגברים התעמעם, של הנשים התבהר. זהו סוף העידן הקלאסי ותחילת העידן המודרני. בחוקי המשחק החדשים - זה לגיטימי לנשים להוביל וזה לגיטימי לגברים ללכת אחרי. 

  

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב